Hong Kong - in the land of neon and skyscrapers

27 september 2014 - Hong Kong Island, China

Na een trip van bijna 26uur, kwamen we dan eindelijk aan in Hong Kong. Onze hostel was gelegen in de smerigste en drukste straat van heel Hong Kong, maar de kamer beviel ons goed. Zeker de airco was geen overbodige luxe aangezien het smoorheet is.

Net aangekomen en ik (Lien) was mijn visa al vergeten in de automaat :D. Gelukkige hadden we ze de volgende dag al terug. De eerste avond hebben we het rustig aan gedaan en dachten naar de symphony of lights te gaan ( een kwartier durende lichtshow met muziek, geprojecteerd op de skyline van HK.) Wij vonden dat redelijk lame, bleken we aan de verkeerde kant te staan en was het gewoon de cremekar die passeerde.

Dag twee hebben we HK Island verkend. De overkant van waar wij verbleven en waar de verdiepingen van de wolkenkrabbers niet te tellen zijn. Dit is het businessgedeelte van HK. Savonds zijn we daar gebleven en naar Lan Kwai Fong geweest, de hippe uitgaansbuurt van HK, en dat heeft onze portemonnee geweten. Die avond zijn we dan naar de echte symphony of lights geweest, nog steeds lame.

Dag drie zijn we  met de Peaktram helemaal naar de top gegaan voor een panoramisch uitzicht over heel HK. Was zeker de moeite, los van de vele smog die over de stad hangt. S avonds hebben we een britse pub gevonden met halve liter stellas, Jef blij :D. Daarna zijn we naar de Ladiesmarket geweest (vier straten lang met enkel vrouwenspullen, Lien blij).

Vandaag al de laatste dag, wat ook nen topper was. We zijn de stadsdrukte ontvlucht naar het eiland Lantau. Daar hebben we een 26m hoge Boedha bezocht, Big Budha, en daarna nog gaan chillen op het strand.

Samengevat is HK een stad met veel verschillende gezichten. Enerzijds sjiek en luxueus op HK Island, hoewel achter de eerste rijen wolkenkrabbers het er meteen heel anders uitziet met drukke straten vol met neon en vieze eetgeur. Anderzijds kon je aan de stad perfect ontsnappen naar een van de nabijgelegen eilandjes met rustige stranden. HK was voor ons ne topper, op naar het volgende!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Moe gans:
    27 september 2014
    en wij maar werken!
    jaloers!!!!
  2. Tante leen:
    28 september 2014
    wij (fons en ik) zitten in kreta met storm op zee en regen en temperaturen lager dan in belgië!!!
    wish i was in indonesië or laos!!!
    tante leen en fons