Stap voor stap

12 februari 2014 - Herentals, België

De eerste voorbereidingen zijn begonnen!
Een tijdje geleden hebben we ons one way-ticket naar Hong Kong aangeschaft met het plan om als eerste land China aan te doen. De rest was nog maar een vaag idee met enkele must-see's en do's die op onze bucketlist stonden en waarrond we de rest van onze trip zouden plannen. Stilaan begon onze route meer vorm te krijgen.

Twee dagen geleden hebben we onze eerste Lonely Planet aangeschaft over Zuid-Oost Azië. Vandaag hebben we er maar ineens drie extra besteld, het was drie kopen twee betalen, konden we niet laten liggen natuurlijk. Kwestie van zeker goed geïnformeerd te zijn. :D

Voorlopig hebben we dus een one way-ticket en een ton aan informatie met duizenden plannen en ideeën in ons hoofd dat zich vormt naar de reis van ons leven, die er tot nu toe als volgt uitziet:

Vanuit Hong Kong als eerste bestemming, gaan we vervolgens Oost China door tot hoofdstad Peking, om van daar een stukje binnenland te doen tot Chengdu. Daar hopen we een trip naar Tibet te kunnen regelen. Vervolgens reizen we door naar Nepal, waar we een twee weken durende trekking in de Himalaya gaan (proberen) te doen, iets wat echt bovenaan onze to-do list staat.

Van Nepal nemen we het vliegtuig naar Zuid Oost Azië. De exacte bestemming weten we nog niet, afhankelijk van de ticketprijzen, maar daar zullen we een rondje Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja doen. Tenslotte staat in Azië als laatste Indonesië nog op de planning.

Dan is het de beurt aan Australië, waar we in Melbourne onze topchirurg Eva, die daar stage loopt, een bezoekje gaan brengen. Voor de rest is Australië nog een vaag plan, maar een auto huren en roadtrippen langs de oostkust zit er zeker in.

En als laatste, tenminste als we ons budget er nog niet hebben doorgejaagd, vliegen we van Australië naar Nieuw-Zeeland, onze allerlaatste bestemming, waar we nog even gaan rondcruizen en vooral veel hiken.

9 landen op ongeveer 9 maanden, moet lukken :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl