Route uitgestippeld

8 september 2014 - Herentals, België

Op vraag van potentieel bezoek, en vooral ongeruste mama's: onze route en tijdsschema, onder voorbehoud en voor zover we die al hebben, hieronder uitgestippeld:

24 september: aankomst in Hong Kong

Daar verblijven we ne dag of vier, om van daaruit China binnen te gaan met als eerste bestemming Guilin en Yangshuo.

Daarna reizen we door naar het noorden tot in Beijing, en dan verder naar Chengdu, met telkens een aantal tussenstops. Daar gaan we ongeveer een maand mee zoet zijn.

Vanuit Chengdu zouden we dan een Tibettripje van een week doen, en van daaruit verder de grens over naar Nepal.

In Nepal gaan we ongeveer 3 à 4 weken verblijven , waarvan we twee weken een trekking doen. Dan zijn we al begin december.

Vanuit Nepal gaan we dan vliegen naar Zuid Oost Azië, maar is voorlopig nog onzeker naar waar exact. Daar gaan we Thailand, een deel Laos, Vietnam en Cambodja doen. Daar rekken we een  8 à 9 weken voor uit.

Dan staat er nog Indonesië op de planning, om dan begin maart naar Australië te vertekken.

Australië is nog een onzeker hoofdstuk. Een gigantisch land, en ook nog eens verschrikkelijk duur, wat dus maakt dat we (lees ik, want Jef is zo goed in knopen doorhakken, uhum) daar keuzes gaan moeten maken.
Dat gaat van verschillende factoren afhangen, o.a. budget, welke delen we daar juist allemaal gaan doen en hoelang we daar gaan verblijven.
Australië en Nieuw-Zeeland zouden samen een drietal maanden in beslag nemen.
Dan zijn we eind mei/ begin juni terug thuis!... of ook niet...